Centrul Astra Film

 

 

Astra Film Festival

Catalog

0-9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z

  • A fi sau a nu fi

    O trupa de teatru într-un penitenciar. Penintenciarul este închisoarea de maxima securitate din Arad. Actorii? O lista lunga de nume, identitati, sentinte, crime. Ce se întâmpla cu eu si cu noi, cei care îi vedem condamnati de propiile noastre temeri, dependente si idei preconcepute? La urma urmei, unde îsi gaseste locul adevarata libertate, sentimentul vinovatiei, cainta si ... reprezentatia teatrala? Dupa gratii sau dincolo de ele? Oamenii joaca teatru. O fac doar pe scena sau si în afara ei? ...

  • A fost odată

    O familie kurdă săracă sosește în fiecare an în Ankara din Batman ca să lucreze în agricultură. Fără asigurări sociale și cu salarii foarte mici, familia muncește ca să trăiască cultivând salată. În acest an, povestea ia o nouă turnură, transformându-se într-o neașteptată poveste de dragoste. Povestea spusă de mamă copiilor ei în cortul instalat pe câmp devine reală. Această docudramă urmărește de asemenea procesul prin care trece salata de pe câmp până pe mesele oamenilor, arătând astfel cât de multe povești și cât de multă muncă se află în spatele celei mai simple mâncări pe care o putem găsi pe mesele noastre. Filmul arată de asemenea cum sclavia modernă continuă să existe chiar și în lumea contemporană, combinând cu succes observația sociologică cu ambiții narative. ...

  • A Kalahari Family, prima parte: O țară îndepărtată

    Thus Oma Tsamkxao, un vânător Ju/`hoan din Deşertul Kalahari îşi aminteşte de prima lui întâlnire cu realizatorul de film etnografic, John Marshall, în 1951. John, sora şi părinţii lui au venit în Kalahari pentru a studia ultimii vânători-culegători independenţi din sudul Africii. O ŢARĂ ÎNDEPARTATĂ vorbeşte despre viaţa ju/`hoansi-lor şi despre economia lor străveche bazată pe partidele de vânătoare cu săgeti otrăvite şi pe culesul unor ierburi sălbatice. Filmul este totodata o cronică a primilor ani ai unei relaţii care a durat mai mult de o jumătate de secol. Cu propriile cuvinte, Toma, soţia lui !U şi membri ai familiei lor extinse îşi povestesc istoriile personale şi descriu societatea Ju/`hoan. Toma spune povestea unei vânători care a durat o zi întreagă. « Femeile fac lucruri importante, la fel ca barbaţii. Noi, femeile, hrănim oamenii.» marturiseşte !U. Într-adevăr, membrii familiei Marshall află că ierburile adunate de femei şi fete reprezentau 80% din dieta Ju/`hoan. Ju/`hoansi aveau toate cele necesare în anii '50, însă vechiul mod de viaţă era greu. « Eram stăpâni peste sete şi foamete», spune Toma. Astfel, mulţi ju/`hoansi visau la o viaţă mai bună. O ţară îndepărtată este prima parte din seria în cinci părţi A KALAHARI FAMILY. ...

  • A Kalahari Family, prima parte: O țară îndepărtată

    Thus Oma Tsamkxao, un vânător Ju/`hoan din Deşertul Kalahari îşi aminteşte de prima lui întâlnire cu realizatorul de film etnografic, John Marshall, în 1951. John, sora şi părinţii lui au venit în Kalahari pentru a studia ultimii vânători-culegători independenţi din sudul Africii. O ŢARĂ ÎNDEPARTATĂ vorbeşte despre viaţa ju/`hoansi-lor şi despre economia lor străveche bazată pe partidele de vânătoare cu săgeti otrăvite şi pe culesul unor ierburi sălbatice. Filmul este totodata o cronică a primilor ani ai unei relaţii care a durat mai mult de o jumătate de secol. Cu propriile cuvinte, Toma, soţia lui !U şi membri ai familiei lor extinse îşi povestesc istoriile personale şi descriu societatea Ju/`hoan. Toma spune povestea unei vânători care a durat o zi întreagă. « Femeile fac lucruri importante, la fel ca barbaţii. Noi, femeile, hrănim oamenii.» marturiseşte !U. Într-adevăr, membrii familiei Marshall află că ierburile adunate de femei şi fete reprezentau 80% din dieta Ju/`hoan. Ju/`hoansi aveau toate cele necesare în anii '50, însă vechiul mod de viaţă era greu. « Eram stăpâni peste sete şi foamete», spune Toma. Astfel, mulţi ju/`hoansi visau la o viaţă mai bună. O ţară îndepărtată este prima parte din seria în cinci părţi A KALAHARI FAMILY. ...

  • A Kalahari Family: În căutarea apei

    In 1983, tot mai multi Ju/'hoansi se stabilesc in Tsumkwe. S-au format trei comunitati de fermieri, iar cresterea vitelor este principala lor ocupatie. Noile comunitati se confrunta cu o noua problema. Departamentul de Protectie a Naturii vrea sa creeze o rezervatie de vanatoare pe pamantul Ju/'hoansi-nilor, unde acestia nu vor mai avea voie sa-si tine vitele sau sa-si planteze recoltele. Ei vor fi incurajati sa se comporte ca niste « Bosimani » - sa se imbrace in piei, sa adune ierburi si sa vaneze spre amuzamentul turistilor. IN CAUTAREA APEI vorbeste despre un deceniu de mari eforturi din partea fermierilor in incercarea lor de a-si revendica pamanturile. Cum conflictul devine din ce in ce mai puternic, John Marshall si fermierii decid sa-si faca propriile gauri de sonda. Cu mai multa apa ei pot face mai multe ferme ceea ce ar intari revendicarea lor. Intre timp, presiunea internationala asupra Africii de Sud de a parasi Africa de Sud-Vest devine tot mai puternica. Imbunatatirea relatiilor intre Ju/'hoansi si guvern pare posibila. Tsamko, fiul lui Toma, conduce o delegatie la organele administrative cu o petitie, protestand impotriva rezervatiei de vanatoare. In cele din urma, departamentul de Proctie a Naturii anunta ca in locul rezervatiei de vanatoare, va promova aici vanatoarea de trofee, cu siguranta, o varianta mai buna ca cea dintai. Sperand intr-un viitor mai democratic, delegatii comunitatilor de fermieri tin cont de conventia Ju/'hoansi atunci cand intocmesc legile dupa care spera sa-si guverneze pamanturile. ...

  • A Kalahary Family: Capătul drumului

    In 1978, dupa 20 de ani, Marshall il reintalneste pe Toma si familia lui !U. Ca marea majoritate a Ju/'hoansi-lor, ei se stabilisera in Tsumkwe, un spatiu administrativ instituit de sud-africanii care guverneaza teritoriul din sud-vestul Africii. Au venit aici in cautarea apei, a unui loc de munca si a unei vieti mai bune. Desi in Tsumkwe, alimentul de baza a Ju/'hoansi-lor este porumbul, cei care au un loc de munca, ce-i drept, putini la numar, isi cumpara bauturi alcoolice. Betia, violenta si bolile datorate saraciei, toate sunt prezentate in filmul CAPATUL DRUMULUI. Noul mod de viata creeaza diferente pe care Ju/'hoansi niciodata nu le-au mai trait. Cand Forta de Aparare sud-africana a inceput sa recruteze Ju/'hoansi si sa plateasca salarii uriase celor care luptau impotriva fortelor de eliberare ale Organizatiei Oamenilor din sud-vestul Africii, numita SWAPO, aceste diferente sunt si mai evidente. Marshall si colegul lui Claire Ritchie au inregistrat declinul societatii Ju/'hoan din 1980-81 cand Tsumkwe a fost cunoscut sub numele de „locul mortii". Sperand sa reinstaureze un mod de viata stabil, Ju/'hoansi incep sa colaboreze cu o fundatie pentru dezvoltare, a carei baze a fost pusa de tatal lui Marshall. Fundatia ii ajuta sa lucreze pamantul iar in 1981, familia lui Toma paraseste Tsumkwe-ul, revenind la vechiul lor mod de viata in Gautcha. Capatul drumului este a doua parte din seria in cinci parti A Kalahari Family. ...

  • A Kalahary Family: De neclintit

    In 1989, dupa douasprezece decenii de dominatie coloniala, Africa de Sud-Vest e pe punctul de a deveni Namibia independenta. Au fost create douazeci si opt de comunitati de fermieri Ju/`hoan, insa oamenii continua sa-si revendice pamanturile din Nyae Nyae. DE NECLINTIT ne vorbeste despre eforturile membrilor cooperativei fermierilor Ju/'hoan de a-si gasi rudele in districtele fermiere ale albilor si in tinuturile etniilor de culoare si sa le ajute sa se intoarca in Nyae Nyae. Filmul urmareste vietile disperate ale Bosimanilor deposedati de bunurile lor - saraci, infometati, exploatati - printre care membrii cooperativei il intalnesc pe /Qui Chapman. /Qui, un fermier Ju/'hoan foarte indemanatic, care lucreaza pentru un fermier alb si castiga 120 Rand ($80 SUA) pe luna. Obligat sa cumpere cele necesare existentei familiei sale de la magazinul fermierului, /Qui lucreaza pentru porumb. Activitatea politica se intensifica odata cu apropierea independentei. Organizatia Oamenilor din Africa de Sud-Vest, sau SWAPO, Ju/`hoansi ii sustin pe fermierii Ju/`hoan si sarbatoresc victoria SWAPO in alegerile nationale din 1991 sponsorizate de Natiunile Unite. Trupele ONU ajuta familia lui /Qui Chapman sa se mute langa o gaura de sonda in Nyae Nyae. Cu ceva mai mult decat o pompa si cateva unelte /Qui e fericit ca familia lui poate de acum inainte sa-si lucreze propriul pamant. ...

  • A Kalahary Family: Moartea prin mit

    In 1992 independenta Namibiana atrage nivele fara precedent de ajutor international pentru Ju/hoansi, insa oamenii se plang ca fundatia pentru dezvoltare nu mai serveste interesele lor. MOARTEA PRIN MIT vorbeste despre schimbarea politicii care incuraja activitatea fermiera cu cea care incurajaza managementului vietii in salbaticie si turismul cultural. In vreme ce John Marshall si Ju/hoansi incearca sa determine autoritatile sa sustina activitatile fermiere, asistam la manifestarea puterii “Mitului Bosimanului”. Acest Mit - o credinta cum ca Ju/hoansi sunt nascuti pentru a vana si pentru a trai in armonie cu natura - neaga Ju/'hoansi-lor posibilitatea de a-si schimba economia si de a supravietui pe cont propriu. Ju/hoansi indura cruda realitate de a-si vedea vitele omorate de lei si pompele de apa distruse de elefanti. In 1994, Ju/hoansi voteaza unanim pentru demiterea din functie a directorilor fundatiei, dar actiunile lor nu reusesc sa opreasca exploatarea resurselor naturale sau alocarea fondurilor pentru acest proces. In 1996, avand promisiunea imbogatirii, Ju/hoansi voteaza pentru insaurarea unei politici de conservare a naturii. Ce au inteles ei de fapt despre politica pe care o sustineau? Filmul se incheie in anul 2000 cand membrii consevatori ai Ju/hoansilor primesc suma 75 dolari namibieni (aproximativ 10,50 USD) de persoana - echivalentul profitului a doi ani de vanatoare de trofee. In timp ce mai multe ferme dau faliment, familii intregi sunt nevoite sa se reintoarca in la viata grea din Tsumkwe. ...

  • A Story of An Old Castle

    In Regiunea Autonomă Liangshan se înalţă, într-un canion un vechi castel. Zidurile sale surpate au fost martore ale schimbărilor istorice de aici, aidoma unui om bătrân. ...

  • Abdul & Hamza

    Cu o abordare discretă a subiectului refugiaților somalezi ce călătoresc pe drumurile. Europei în căutare de siguranță și o viață mai bună, "Abdul & Hamza" este un documentar sensibil la semnificația clipelor fugare și a tiparelor repetitive ale trecutului. Subminându-ne aşteptările printr-o serie de "finaluri false" create prin muzică sau atmosferă, filmul dezvăluie capcanele unei istorii care se repetă, cei doi protagoniști aflându-se mereu între state și spații, pe un drum care nu se termină niciodată. Reacționând la cei doi în loc să le exploateze poveștile de dragul publicului, regizorul Marko Grba Singh alege cadre lungi unite de vocile personajelor şi încadraturi ce favorizează spaţiul pentru a dezamorsa dramatismul inerent subiectului. Felul în care îi vedem pe Abdul si Hamza devine mai apropiat, mai uman, prezenţelor lor discrete dispărând în cele din urmă literalmente din cadru, invizibile fiind în conştiinţa colectivă. ...

  • Absent

    Timp de peste un secol, Mărculeşti a fost o comunitate evreiască agricolă şi comercială vibrantă din Basarabia (acum în Republica Moldova). În iulie 1941, satul a fost scena unor atrocităţi de neimaginat. 74 de ani mai târziu, puţini sunt dornici să discute deschis despre ce s-a întâmplat. Absent e portretul cinematografic complet al satului-fantomă Mărculeşti, a locuitorilor săi actuali şi a relaţiei lor delicate cu istoria. Regizorul Matthew Mishory a filmat numai la faţa locului, creând un documentar despre unul dintre cele mai sărace, marginale şi părăsite locuri din Europa. ...

  • Absenta

    O explorare a universului institu?iei menajerelor din Chile, invizibil si indispensabil în în acelasi timp. O calatorie în timp si spatiu printre amintiri de familie, care creaza si re-creaza memoria familiala prin albume de fotografii si prin spatiul locuirii. Patrundem într-o casa, trecem dintr-o înc?apere în alta si descoperim ceea ce zidurile au pastrat ascuns. O micro-expeditie care pune întrebari despre limitele memoriei, apartenentei, rude incomode. În aceasta atmosfera se cufunda cele care trebuie sa-si câstige existenta ca menajere în Chile. ...

  • Acasa

    Yann Arthus-Bertrand, renumit ca director de imagine, îsi face cu acest film debutul regizoral. Produs de Luc Besson si narat de Glenn Close, filmul prezinta multe dintre minunile planetei, în imagini aeriene filmate în 120 de amplasamente din 54 de tari, timp de 217 zile. Este o ocazie rara de a vedea o imagine de ansamblu a schimbarilor carora le este supus mediul înconjurator. În cei 200.000 de ani ai existentie sale, omenirea a reusit sa compromita grav echilibrul delicat al naturii. Unii specialisti sustin ca ne-au mai ramas mai putin de 10 ani pentru a ne schimba stilul de consum si pentru a pune capat trendului distructiv, înainte ca raul sa fie ireversibil. Documentarul a fost realizat cu scopul de a îndemna la actiune si de a încuraja dezbateri coerente, revelând o alternativa îngrijoratoare pentru omenire: actiunea imediata în beneficiul mediului vs. riscul de a pierde singurul loc care înseamna „acasa". ...

  • Acasa pretutindeni

    Traiesc pe apa si se straduiesc sa-si pastreze vechiul stil de viata, în ciuda tuturor provocarilor vietii moderne. O familie de navigatori îsi petrece viata încarcînd, transportînd si descarcînd marfuri. O viata singuratica, marcata de cîteva momente importante, precum „skutsjesilen", un concurs pentru ambarcatiuni celebru în Frizia. Este unul dintre momentele care îi ajuta sa nu uite vechile traditii la care tin atît de mult. ...

  • Acceptare

    Preluarea controlului de către armată în Chile, prin lovitura de stat din septembrie 1973, a reprezentat punctul culminant al tensiunilor Războiului Rece, al influenței politicii internaționale și al conflictelor interne. Pentru militari a fost un eveniment care le-a schimbat direcția vieții. ''Caravana Morții”, care a călătorit prin țară cu elicopterul efectuând execuții ale deținuților militari în perioada imediat următoare loviturii de stat, a fost un mecanism al terorii. Treizeci de ani mai târziu, repercusiunile acestor evenimente sunt încă manifeste – în instanțele de judecată, în politică și în casele oamenilor din Chile. Acest documentar imersiv autobiografic pune utilizatorul în pielea tatălui artistului media, Oscar Raby, care în 1973 era un ofițer în vârstă de 22 de ani, încartiruit în nordul statului Chile în ziua în care „Caravana Morții” a ajuns la regimentul său. Alături de el, în realitatea virtuală, spectatorul se transformă în martor al execuției unui grup de prizonieri capturați de regimul militar – o armată din care făcea și el parte. ...

  • Acolo unde soarele se face pâine

    Filmul face parte dintr-o trilogie despre producția agricolă din județul Iași, comandată de Secția de propagandă a Comitetului Județean PCR Iași. Se remarcă încercarea autorului de a poetiza printr-un comentariu metaforic un subiect rigid și arid. Interesant de notat este că filmul a fost prezentat în circuit închis, doar membrilor din conducerea structurilor comuniste județene, ca și cum aceștia simțeau nevoia să se expună propagandei fabricate de ei înșiși. ...

  • Actul de a ucide

    După ce guvernul din Indonezia a fost înlăturat de armată în 1965, Anwar şi prietenii lui au devenit din nişte gangsteri mărunţi şefi ai plutoanelor de execuţie. Ei au contribuit la uciderea a peste un milion de presupuşi comunişti, etnici chinezi şi intelectuali consideraţi duşmani ai noului regim. Anwar şi prietenii săi sunt de acord să spună povestea crimelor pe care le-au săvârşit, dar ideea lor despre o apariţie pe marele ecran nu este aceea a unor simple mărturii pentru un documentar: ei vor să fie starurile unor filme din genurile lor favorite - western, muzical şi film cu gangsteri. Aşadar, ei scriu scenariile, se joacă pe ei însuşi şi îşi interpretează chiar şi victimele. ...

  • Adam si Eva

    Un film despre viata oamenilor dintr-un sat izolat din munti, unde barbatii pleaca zi de zi la munca pamântului, precum biblicul Adam, iar femeile ramân sa vada de casa plina de copii, la fel ca Eva. Frumusetea aspra a peisajelor de munte alterneaza cu momente din viata lor cotidiana. Oamenii vorbesc despre întâmplari de demult si despre greutatile de azi. Structura filmului urmeaza menirea fiecaruia în rânduielile vietii rurale. În timp ce pe barbati îi vedem în afara satului, la muncile de vara, femeile sunt filmate acasa, unde îsi petrec cea mai mare parte a vietii. Filmul spune povestea emotionanta a unor oameni ce traiesc într-o lume pe cale sa dispara. ...

  • Adela

    Adela împlineşte 80 de ani. Fostă vedetă a radioului, ea locuieşte acum singură într-o mahala din Manila, înconjurată de o mare umană cu problemele, succesele şi banalităţile ei. E absorbită de cotidian, de evenimentele dramatice din jurul ei. Adela este despre momentele tăcute din viaţă care ne pot umple de bucurie sau de tristeţe. ...

  • Adela si Agnetha

    Adela este o tiganca maritata cu un sas, iar Agnetha este o sasoaica maritata cu un tigan. Locuiesc în acelasi sat, Merghindeal, au multi copii si vieti nu tocmai usoare. La întrebarea „Cum v-ati cunoscut?”, ele raspund simplu: „Prin iubire”. În Transilvania mai exista sute de asemenea familii, raspândite în zonele cândva locuite de sasi. Realizatorul documentarului povesteste cum a pornit sa caute, în podisul Transilvaniei, familii mixte de romi si sasi. Era interesat de aceste doua minoritati extreme, atât ca origini, cât si din punct de vedere al culturilor. Tiganii îsi amintesc vremurile când au venit aici, unde erau foarte multi sasi si putini tigani. Acum, situatia s-a schimbat. Ce au în comun oamenii din cele doua etnii si ce au diferit? Ce învata unii de la altii? O privire atenta asupra interculturalitatii din Transilvania. ...

  • ADEVARUL DESPRE HOLOCAUST

    Istoria rromilor in spatiul romanesc se intinde pe secole intregi, primele marturii despre prezenta lor aici datand din veacurile indepartate ale Evului Mediu. Anii de dupa realizarea Romaniei Mari au insemnat pentru rromi inceputul unui proces de modernizare, de emancipare sociala, culturala, dar si politica. Nimic nu prevestea in perioada interbelica tragedia prin care urmau sa treaca rromii odata cu izbucnirea celui de al Doilea Razboi Mondial. Adevarul despre Holocaust prezinta marturiile ultimilor supravietuitori ai deportarilor in Transnistria. ...

  • Adevaruri nepermise

    Un tata si o fiica se întâlnesc si discuta. Fiica a fost crescuta într-un mod liberal, iar tatal îsi da seama ca educatia ei e cam prea liberala...sau poate ca el a devenit între timp prea conservator...Conflict între generatii si conflict între moduri de viata. Filmul vorbeste despre înfruntarea dintre un tata care îsi iubeste fiica si o fiica ce are nevoie de caldura tatalui. ...

  • Adevaruri socante

    Lisa, o studentă de 24 ani, a ales ca temă pentru lucrarea de an pornografia. Pornind la cercetarea industriei pronografice, Lisa abordează mai multe planuri: producătorii de emisiuni şi filme, adevărata faţă a starurilor porno şi consumatorii produsului, cei pentru care se pune în mişcare întregul mecanism. Povestea lui Cookie, o vedetă porno, e urmărită în detaliu, fiind relevantă pentru tratamentul violent şi inuman la care sunt supuşi cei asemenea ei. În paralel, aflăm povestea lui Mikko. La numai 24 de ani, istoria vieţii lui e plină de experienţe dramatice din vremea când se prostitua. Cele două poveşti converg într-o analiză a pornografiei şi a efectelor devastatoare pe care aceasta le poate avea asupra tinerilor, nevoiţi să trăiasca pentru tot restul vieţii cu răni de nevindecat. ADEVĂRURI ŞOCANTE este un film provocator, care îl confruntă pe privitor - uneori prin intermediul unor scene de o extremă violenţă - cu fenomenul pornografiei, văzut ca una dintre faţetele liberalismului sexual în societăţile occidentale. Filmul a fost prezentat parlamentarilor suedezi şi celor polonezi, în timpul dezbaterilor în jurul unei legi, care să limiteze efectele negative ale pronografiei. ...

  • Adevăr

    Acest scurtmetraj despre un olar dintr-un sat ieșean își are rădăcinile într-un experiment început de Agapi în 1971, când a pornit cu un laborator foto ambulant prin satele Moldovei să fotografieze localnici. Așa l-a cunoscut pe Toader Nica, pe care l-a urmărit ani de zile cu aparatul de fotografiat și cu camera. Între timp, Toader Nica a devenit unul dintre cei mai apreciați creatori de ceramică neagră. ...

  • Afacerea Tănase. Leapșa pe murite

    Filmul este reconstituirea celebrei afaceri de spionaj numită de presa franceză “Afacerea Tănase” (Paris, 1982). Personajele principale – disidenţii Virgil Tănase şi Paul Goma, spionul Matei Haiducu – participă la reconstituire prin mărturii actuale sau din epocă, susţinuţi de relatările unui fost director adjunct al serviciului francez de contrainformaţii. Intriga politică din fundalul afacerii este ilustrată de conflictul dintre preşedinţii Francois Mitterrand şi Nicolae Ceauşescu. Documentarul ne dezvăluie faţa ascunsă a României ceauşiste în planul relaţiilor externe, precum şi mijloacele criminale la care Securitatea nu ezita să recurgă pentru reducerea la tăcere a opozanţilor. ...

  • Afaceri cu creditele de carbon

    In urma Protocolului de la Kyoto, țările participante s-au angajat să reducă emisiile de carbon și gazele de seră, dar și-au lăsat o portiță de scăpare: dacă țara respectivă nu reușește sa scadă emisiile de carbon, poate cumpara credite în țări din lumea a treia, sub forma unor proiecte ecologice. Doar că multe dintre aceste proiecte n-au atins standardele promise. Mai mult, Europol estimează o fraudă de peste 10 miliarde de euro, în Europa, pe piața carbonului. Nivelul emisiilor este cel mai înalt de până cum, iar poluarea nu mai este taxată scump. ...

  • Afacerile cu porci

    'Documentarul urmareste expansiunea gigantului american Smithfield în industria procesarii carnii de porc din Polonia si România, unde au început prin a cumpara pe mai nimic fostele ferme de stat, pentru a ajunge sa domine întreaga piata. Porcii sunt înghesuiti în custi supra-aglomerate si îndopati cu antibiotice, oamenii de stiinta sunt îngrijorati ca abuzul de medicamente aduce cu sine si mai multe boli, locuitorii din vecinatate sunt intoxicati de mirosuri, iar micii fermieri locali nu au nicio sansa sa sustina competitia si îsi abandoneaza fermele. Aflam pozitia functionarilor UE si a directorilor financiari care sprijina extinderea companiei în detrimentul micilor ferme, prin împrumuturi si subventii acordate din bani publici. Prin vocea lui Robert Kennedy Jr. si a altor leaderi politici, filmul ne atrage atentia asupra realitatilor ascunse ale industriei procesarii carnii de porc, transformându-ne în consumatori avizati, care sa stie sa aleaga produse ce provin de la ferme unde animalele sunt crescute în conditii naturale si sanatoase. ...

  • Afară

    După mai mult de 20 de ani de închisoare, „viețașul” Gavril Hrib, condamnat în 1990 pentru un dublu omor, este eliberat condiționat. Singurul ajutor pe care îl primește de la stat, la ieșirea din detenție, este suma de 40 de lei, pentru transport. Documentarul Afară se concentrează pe încercările lui Hrib de a se adapta și de a-și reface viața într-o realitate românescă nouă, diferită de cea pe care o știa el. ...

  • Agadez nomade FM

    Radio Nomad FM e un post local, care emite în orasul Agadez si pe o raza de 50 km în desertul nigerian. Postul transmite stiri si e profilat pe emisiuni culturale si educative, fiind foarte ascultat de localnici si chiar având o oarecare influenta asupra lor. Desi titlul induce ideea ca Nomad FM ar fi personajul principal, filmul îl foloseste doar ca pretext, pentru a ajunge la oamenii locului si la povestile lor. Pe vremuri centru comercial înfloritor, Agadez a fost întodeauna un oras al multor etnii si culturi. Negri si tuaregi, sedentari si nomazi, au o istorie comuna, din care nu au lipsit momentele dramatice. Orasul are un spirit deschis, iar comunitatea îmbina conservatorismul cu dorinta de adaptare la modern. Filmul vorbeste despre oameni si despre preocuparile lor: schimbarile sociale, rolul femeilor în comunitate, religie, traditie si relatia tuturor cu lumea moderna. Într-o abordare personala, autorii îsi dezvaluie propria experienta din timpul realizarii acestui film. Dupa cum aveau sa declare într-un interviu: "La început, oamenii din Agadez pareau total straini, dar ne-am dat seama curînd ca au aceleasi preocupari ca si noi sau vecinii nostri de acasa. Doar ca societatea lor functioneaza dupa alte reguli". ...

  • Aici a fost un sat

    Filmul trateaza situatia dramatica in care se afla acea parte a populatie, care a cazut victima a planului de sistematizare fortata a satelor, din jurul Bucurestiului, inainte de ' 89.Astfel intalnim intr-un reportaj,pe cei care au fost mutati fortat in blocuri special construite si traiesc in conditii absolut inumane si nu numai casele lor dar si satul a fost sters de pe suprafata pamantului.Intalnim pe cei care au scapat ca prin minune, ramase cu jumatatea de casa demolata si altii incepand de la zero , incercand sa recladeasca atat casa lor cat si un nou sat. ...

  • AICI... ADICA ACOLO

    Ani si Sanda sunt doua fete din Maramures, crescute de bunici. Parintii lor muncesc in Spania, la fel ca multi alti romani. Cand au plecat, planul parintilor suna promitator: cu banii castigati in Spania vroiau sa-si cumpere o casa in care toata familia sa fie fericita. Dupa mai mult de zece ani, lucrurile nu s-au desfasurat conform planului si casa cea mare e departe de a fi terminata. Laura Capatana-Juller le-a insotit pe Ani si Sanda timp de trei ani, urmarind cu afectiune si talent incercarile prin care au trecut cele doua fete devenite adolescente in absenta parintilor. Un film despre o problema globala vazuta prin microscopul filmarii directe. ...

  • AJUTOR PENTRU MIHAELA

    Un cersetor in pozitie de rugaciune starneste multe emotii extreme: vina, furie, compatimire, frustrare. Majoritatea oamenilor trec pe langa el pur si simplu, dar intotdeauna se gaseste cineva care vrea sa ajute. In film, regizoarea Hanna Maylett urmareste confruntarea dintre cersetorii de origine rroma si finlandezi bine intentionati si isi pune sub semnul intrebarii ideile legate de ajutorul dat la nesfarsit. Ajutand-o pe Mihaela este un film despre provocarile carora trebuie sa le faci fata atunci cand vrei sa ajuti pe cineva si despre intalnirea a doua lumi diferite. ...

  • Al doilea joc

    Regizorul Corneliu Porumboiu împreună cu tatăl său Adrian Porumboiu, fost arbitru de talie internațională, revăd împreună un meci din 1988 dintre Dinamo și Steaua București. Tot ce vedem este meciul de fotbal însoțit de comentariile celor doi protagoniști. Comentariile trec de la subiecte politice la subiecte despre film sau remarci directe asupra meciului. Dinamo, echipa securității și Steaua, echipa armatei remizează 0 la 0 într-un meci lung în care nu se întâmplă nimic. Corneliu Porumboiu testează din nou marginile realismului printr-o experiență cinematografică inedită. ...

  • Al patrulea

    Documentarul a fost filmat într-o singură duminică din viaţa Emiliei, o femeie în vîrstă, însă cu mintea încă ageră, mamă a cinci copii. Ziua începe ca una obişnuită, dar pe măsură ce înaintăm în poveste, rutina dimineții capătă conotații funeste. E o duminică specială și foarte grea pentru Emilia. E ziua cînd trebuie să se despartă pentru totdeauna de unul dintre copiii ei, al patrulea din cei cinci. Astfel, apar întrebări despre viaţă şi moarte, într-o poveste umană şi emoţionantă, despre intimitatea unei familii şi contrastele între vechi şi nou. ...

  • Alb/negru în culori

    Un portret plin de viata al unei cîntarete foarte apreciate în lumea muzicala, Vera Bílá, de origine roma. O privire asupra culturii romilor si a sentimentului de a apartine unei minoritati marginalizate. Eventualele perspective de întelegere reciproca, analizate fara sentimentalism. Personajul central este o femeie profund atasata de familie si de radacinile ei. Muzica îi ofera sansa de a scapa de grija zilei de mîine, dar în acelasi timp o tîraste într-o lume a competitiei, unde sentimentele si dispozitia ei nu conteaza. Filmul dezvaluie caracterul puternic al acestei femei, energia extraordinara pe care o consuma pentru muzica si relatiile ei cu familia si cu ceilalti membri ai trupei. Conceput sub forma unei calatorii presarate cu întîlniri si povestiri, filmul prezinta o femeie cu o personalitate impresionanta. ...

  • Albastre sunt valurile Dunarii

    Istoria şi prezentul Dunării, văzute în context ecologic. Dunărea e fluviu, arteră de circulaţie, sursă de apă potabilă, dar şi o permanentă ameninţare. Filmul suprapune soarta fluviului cu cea a omului. Imagini pline de culoare, ce vor familiariza spectatorul cu relaţiile şi proiectele ecologice. ...

  • Alethea

    Aurul înseamna stralucire, bogatieie si, de cele mai multe ori, conflicte. Începînd cu 1989, o serie de companii miniere multinationale s-au aratat interesate sa extraga aur din Turcia. Eurogold, o companie australiano-canadiana, a fost una dintre ele. Procesul tehnologic propus presupunea deversarea de cianuri, ceea ce a îngrijorat comunitatile din zona. Cu toate ca localnicii au cîstigat procesele intentate companiei în toate instantele, extragerea continua ca si înainte. Cine e învingator în conflictul dintre localnici si compania multinationala? O întrebare la care este greu de dat un raspuns. ...

  • Alethea

    Aurul înseamna stralucire, bogatieie si, de cele mai multe ori, conflicte. Începînd cu 1989, o serie de companii miniere multinationale s-au aratat interesate sa extraga aur din Turcia. Eurogold, o companie australiano-canadiana, a fost una dintre ele. Procesul tehnologic propus presupunea deversarea de cianuri, ceea ce a îngrijorat comunitatile din zona. Cu toate ca localnicii au cîstigat procesele intentate companiei în toate instantele, extragerea continua ca si înainte. Cine e învingator în conflictul dintre localnici si compania multinationala? O întrebare la care este greu de dat un raspuns. ...

  • Alfabet

    Trăim într-o vreme a schimbărilor rapide, a crizelor şi a dezorientării. Toate problemele din sistemul financiar și energetic, precum și schimbările climatice au un lucru în comun: au fost create de oameni. Mulți dintre aceștia au absolvit studiile celor mai bune universităţi din întreaga lume. Oare această debandadă este rezultatul direct al educației, atitudinilor și abordărilor acestora? Documentarul vorbește despre sistemul educaţional modern, la nivel mondial, şi lansează ipoteza că el reprezintă un obstacol în calea dezvoltării creativităţii şi a gândirii libere a copiilor. Este subliniat faptul că, pe viitor, educația ar trebui să îmbrățișeze mai mult diversitatea și varietatea, îmbogățind astfel universul elevilor. ...

  • Alfabetul fricii

    Poeta româno-germană Herta Müller (n. 1953) a primit Premiul Nobel pentru literatură în 2009. Părinţii ei erau români vorbitori de germană. Tatăl ei a făcut parte din SS în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, iar mama ei a fost prizonieră într-un lagăr sovietic după război. Ca adult şi intelectual a fost oprimată de regimul Ceauşescu şi hărţuită permanent de Securitate. Fricile şi traumele provocate de acele experienţe continuă să îi domine viaţa. Când Herta Müller nu lucrează la un roman, compune aşa-numite „poeme-colaj”. Stupoarea şi teama care îi caracterizează proza îi invadează de asemenea poezia. Alfabetul fricii e o căutare a rădăcinilor muncii ei, a fricii paralizante şi a setei de viaţă care îi îmbibă opera. E un documentar despre viaţa dominată de frică, împotriva căreia singura armă este literatura. ...

  • Alfred Melotu, inmormântarea unui Mare Sef

    Filmul este o mărturie a vieţii lui Alfred Melotu, Mare şef al tribului papuaşilor din Fenoaloa, cea mai mare insulă a recifului din Insulele Solomon. În 1994, cu ocazia unei vizite în Fenoaloa, antropologul danez Jens Pinholt a avut discuţii cu şefii de pe insulă privind o viitoare cercetare orientată asupra curentului numit Kastom, prin care elita locală încearcă să revigoreze elemente de cultură tradiţională. Tot atunci, au planificat împreună realizarea unui film despre un Mare şef, cu accent pe eforturile sale permanente de păstrare a culturii tradiţionale. Moartea neaşteptată a Marelui şef Alfred Melotu, chiar în timpul celei de-a doua vizite a echipei de filmare din 1996, a schimbat toate planurile. Ceea ce trebuia să fie un film despre viaţa unui Mare şef, a devenit unul despre moartea şi înmormântarea sa. ...

  • Al-Halqa - In cercul povestitorilor

    Al-Halqa - În Cercul Povestitorilor urmareste traditia - acum rarefiata - a povestitorilor marocani stradali al caror spatiu predilect este piata publica, locul unde acestia improvizeaza, pentru gustul unui public fluid, istorii mai vechi sau mai noi, însa niciodata 'fixate' pe hârtie. În Marrakech, Abderahim El Maqori spune povesti adunate în minte si în suflet înca de pe vremea copilariei. Pe masura ce înainteaza în vârsta, începe sa-si initieze fiul în tainele profesiei de povestitor stradal - o profesie transmisa din generatie în generatie. Demonstrând o acuitate cu totul particulara atât pentru prim-planul relevant cât si pentru scena de ansamblu, filmul urmareste cu finete detaliile procesului de învatare si, ulterior, calatoria întreprinsa de cuplul tata-fiu în localitatea Fez pentru testarea în piata publica a abilitatilor proaspat dobândite. ...

  • Aliosa

    Cele mai multe dintre monumentele ridicate în Estonia în timpul regimului sovietic au fost darâmate dupa 1991, când tara si-a recâstigat independenta. Totusi, Soldatul de Bronz a ramas sa strajuiasca, de la înaltimea sa impunatoare, cu pieptul plin de medalii si pusca pe umar, una dintre pietele centrale ale capitalei Tallinn. Pentru nationalistii estoni, „Aliosa" este acel simbol al ocupasiei sovietice care a marcat începutul sângeroaselor represiuni staliniste. Pentru rezidentii rusi, însa, monumentul reprezinta unul dintre putinele lucruri care îi mai leaga de patria-mama, de aceea se aduna în jurul sau în fiecare an, de „Ziua Victoriei" (9 mai); atunci, „Aliosa" devine un pretext pentru desfasurarea unor ceremonii ce tin de memoria si identitatea unei colectivitati. Între 2005-2007, autorul a urmarit cu abnegatie conflictele, deseori violente, dintre cele doua tabere rivale. ...

  • Alisa în Țara Războiului

    Alisa avea 26 de ani la izbucnirea revoluției ucrainiene. Era studentă la cinematografie, dar, mai presus de toate, ca cetățean al patriei ei, Ucraina, a simțit că e de datoria ei să facă ceva. Filmul o urmează din Euromaidan către prima linie a războiului cu separatiștii din est. E un jurnal realizat cu sensibilitate, despre o tânără rătăcită într-o lume zbuciumată. Alisa nu e doar o regizoare de documentar, ci se transformă în participant activ la evenimente, o fată-soldat din linia întâi. Și o tânără femeie îndrăgostită. Filmul e o auto-documentare realizată cu sinceritate a aventurilor vieții ei. Precum Alice a lui Lewis Carroll, autoarea se trezește într-o lume bizară și distorsionată și încearcă să găsească un echilibru între cele trei ipostaze ale propriei ei personalități. ...

  • Aliyah DaDa

    Filmul prezintă o istorie bine documentată, a evreilor din România. Acum 133 de ani, o comunitate mică din Moinești pleca spre țara sfântă, pentru a înființa una din primele colonii evreiești din Palestina. De atunci și până azi drumul evreilor către Israel se împletește cu istoria României moderne printr-o relație de iubire și ură ale cărei influențe nu le vom putea cuantifica prea curând. Povestea istoriei este decupată vizual în stil dadaist ca un tribut adus inițiatorilor curentului, Tristan Tzara și Marcel Janco, doi evrei cu rădăcini în România. ...

  • Almanah balcanic

    Ramasita a Imperiului Roman de Rasarit, comunitatea vlahilor aromâni s-a dezvoltat, transformându-se într-o veritabila sinteza culturala a ultimului mileniu balcanic. În sudul Albaniei, uitata în inima muntilor, la o altitudine de 1.700 de metri, se afla localitatea Grabova, cel mai greu accesibil dintre cele cinci orase moscopolitane, odinioara prospere. Ultimii 300 de ani de relatii interculturale în spatiul balcanic au determinat aceasta asezare istorica sa-si pastreze vie cultura aromâna. Astazi, Grabova este fruntasa pe plan demografic: 50 de familii. Destinul ei este reprezentativ pentru cultura si asezarile aromâne, printre multe alte culturi din Europa de Sud-Est. Filmul, al carui titlu dialogheaza cu populara revista „Reader's Digest", încearca sa scoata la iveala tainele balcanismului „autodevorator", dar convins ca-l devoreaza pe „Celalalt". ...

  • Alo!?

    Un sat izolat, nu prea departe de Bucureşti. Majoritatea tinerilor au plecat la oraş şi, pentru a putea vorbi cu părinţii lor rămaşi în sat, le-au cumpărat telefoane celulare. Cum s-au adaptat sătenii la acest gen de comunicare? ...

  • Alte lumi

    Tranzitia din Europa de Est e un proces lung si deseori dureros pentru multi oameni. Somaj, crize identitare, deziluzii - sunt efecte ale tranzitiei economice si sociale. Comunitatile marginal, (tiganii de exemplu) au fost unele din cele mai afectate. Si totusi... de ce sa vedem întotdeauna partea întunecata a vietii si sa nu ne amuzam putin, din când în când?. Filmul e unul în primul rând nostim, refuzând încrâncenarea. ...

  • Always in Motion (Mereu în mișcare)

    Acest film urmărește un grup de parkouriști din Austria într-o excursie prin Croația, Italia și Austria. Îi arată adesea în orașe precum Veneția, unde își practică arta mișcării: Freerunning/Parkour. Filmul încearcă să înțeleagă această formă de mișcare alternativă și pe oamenii care o practică. Încearcă să dezvăluie motivațiile, valorile, conceptele și relațiile practicanților. ...

  • Am văzut vrăjitoare zburând

    Într-un cartier aglomerat de la marginea orașului Caracas, Venezuela, se întâmplă lucruri stranii. La Rosa Negra, Flor și Alzubey fac un tur al celor mai buni vrăjitori din Caracas, experimentând ritualuri de exorcizare, invocări de spirite, sacrificii de animale sau transe nefirești. În cele din urmă, cele trei prietene se hotărăsc să încerce ele însele să devină vrăjitoare. Filmul propune, printr-un acces vizual direct și nemediat, o lume nouă, bogată spiritual și concurentă a realității așa cum o știm cei mai mulți dintre noi. ...

  • Ambasadorii

    Un film despre viata unor nomazi moderni, diplomatii, membri ai unui trib cu ritualuri si credinte specifice si chiar vorbitori ai aceleiasi limbi. Urmarind rutina zilnica a Ambasadorului Finlandei la New Delhi, filmul patrunde în viata familiei diplomatului dincolo de fatada îndeobste cunoscuta publicului. Pe lânga petreceri stralucitoare si întâlniri oficiale, viata diplomatilor se scurge între orele de munca si grijile zilnice. Mai e si problema acomodarii la o cultura total diferita de cea de acasa, cu care se confrunta copiii ambasadorului la sosirea în India. Conflictul dintre India si Pakistan, care pentru cei mai multi dintre noi e doar o stire printre celelalte, afecteaza familia diplomatului în mod direct. Dupa ani de cercetare antropologica printre populatiile nomade din Siberia, Tuva si India, Jouko Aaltonen îsi îndreapta camera catre "nomazii" occidentali expusi unei culturi diferite de a lor. "Pentru mine" declara autorul, "acest film este despre confruntarea cu o alta cultura. În fond, cu totii suntem pe undeva nomazi." ...

  • American Gypsy: Strain în tara tuturor

    Putini stiu ca în America traiesc un milion de tigani. Viata lor decurge dupa reguli, care sunt un mister pentru cei din afara, partial pentru ca traditia lor nu încurajeaza contactul cu alte etnii. Filmul dezvaluie povestea unei familii de romi din nord-vestul Statelor Unite, care a acceptat sa încalce aceasta regula. Familia a fost victima unui raid facut de politie la casa lor din Spokane, Washington, din motive rasiale. De atunci, Jimmy Marks, un lider charismatic, nu a obosit sa lupte pentru drepturile sale si pentru onoarea familiei. Filmul dezvaluie istoria si cultura romilor si prejudecatile pe care le-a stîrnit de secole modul lor de viata. ...

  • Amfiteatre si închisori

    Nicolae Margineanu a studiat la cele mai importante universitati din Europa si din Statele Unite. A publicat douasprezece carti de prihologie si este recunoscut ca unul dintre cele mai importante nume ale psihologiei românesti. În 1948, Nicolae Margineanu era unul dintre prizonierii puscariilor comuniste, condamnat, în urma unui simulacru de proces, la 25 de ani de munca grea. Au urmat ani de suferinte extreme, umilinte si încercari repetate de a-i fi anihilata personalitatea, ani în care psihologul Nicolae Margineanu a observat din punctul de vedere al omului de stiinta experienta îngrozitoare prin care trecea detinutul Nicolae Margineanu . Eliberat dupa 16 ani de detentie, avea sa declare ca: „...singura aparare pe care o avem la îndemâna în fata maltratarii si a nedreptatii e convingerea ferma ca Dreptatea si Credinta vor trimfa pâna la urma." ...

  • Amintiri despre Gibarac

    O relatare despre conflictele etnice si dislocarile de populatie din Iugoslavia ultimilor ani. Filmul este povestea croatilor din Gibarac, un sat din Serbia, în vestul Voivodinei. În anii '90, dupa nenumarate presiuni, oamenii au fost obligati sa-si paraseasca satul si sa plece în Croatia, la început pe rînd, doar cîte o familie, apoi din ce în ce mai multi, pîna cînd fenomenul s-a transformat într-un adevarat exod. Astazi, oamenii din Gibarac sunt împrastiati în vreo saizeci de orase din Croatia si încearca sa se adapteze la noua lor viata. Dar nicaieri nu poate fi ca acasa. Filmul încearca sa descopere în ce masura si cu ajutorul caror simboluri au reusit acesti oameni sa-si pastreze identitatea. ...

  • Amintiri pentru viitor - Fotografie.

    În micile orăşele de pescari din Ghana, atelierul fotografului e un loc frecventat. Te poţi fotografia într-o rochie ultima modă, poţi poza alături de un prieten de mult dispărut sau cu uneltele pe care le foloseşti zi de zi. Poţi aduna "amintiri pentru viitor" ca să se vadă ce bine ţi-a venit rochia, cât de durabilă a fost prietenia şi cum ţi-ai câştigat existenţa. Astfel, toată lumea îşi va aminti de tine. ...

  • Amji-Kin: Alergătorii pamântului

    Cursele de alergare cu busteni sunt un sport cotidian la indienii Canela ( NE Braziliei ), atât pentru barbati cât si pentru femei. Exista o legatura strânsa între aceste curse si latura mitologica si rituala a vietii comunitatii. Filmul prezinta cultura indienilor Canela, axându-se apoi pe ritualurile curselor de alergare. Aflam ce înteleg indienii Canela prin "Alergatorii pamântului". ...

  • Anatomia plecării

    Autorul reface traseul plecării familiei sale din România, la sfârșitul anilor 80, confruntând, după mai bine de douăzeci de ani, amintirile lor cu privire la țara pe care au parăsit-o. Pe de o parte, aflăm viziunea sumbră a părinților despre o Românie îngenuncheată de un sistem opresiv și trasformată într-un spațiu închis. De partea cealaltă, descoperim viziunea romantică a fiului, a unui spatiu aproape paradisiac, descris de prietenii adolescentine și de o fericire familială ireversibil pierdută. ...

  • Andre si Nandi

    Andre Reinitz s-a născut în Ungaria. Abia la vârsta de 10 ani, când se mută cu familia la Bruxelles, Andre află că este evreu. Părinţii săi păstrează tăcere asupra acestui subiect, dar Andre se hotărăşte să participe la viaţa comunităţii evreieşti şi se înscrie într-o orchestră de muzică evreiască. Filmul îi urmăreşte călătoriile între Bruxelles şi Budapesta, în căutarea rădăcinilor sale culturale. ...

  • Andrew cu tobe și trompete

    Andrew are 14 ani și trăiește cu bunica lui într-un cartier sărac din New Orleans. Tatăl lui sever e maior în armata americană și e mereu plecat. Mama sa locuiește cu noul ei prieten în Atlanta și o vede foarte rar. Muzica e viața lui Andrew și formația de alămuri ”Roots of Music” este refugiul său. În formația sa, Andrew învață mai mult decât să facă muzică. Învață valori și norme, cunoștințe care-l vor ghida mai târziu în viață. Dar mai presus de toate, formația este lucrul care-l face să nu ajungă pe străzi. Andrew dorește să ajungă muzician și să cânte în multele cluburi de Jazz ale orașului său. Dar înainte de asta, trebuie să se pregătească pentru faimoasa paradă de Mardi Gras. ...

  • Angela

    Angela este o fată de etnie romă, de 17 ani, căsătorită și pe punctul de a da naștere unor gemeni. Locuiește cu părinții într-un sat din Transilvania și își petrece ziua, trimițându-i scrisori soțului, de care este temporar separată. Îmbinând interviuri de tip talking heads și scene cotidiene de familie, filmul-portret al lui Botond Püsök vorbește despre cum povestea Angelei reflectă problematici mai largi, care vizează necesitatea incluzinii sociale a romilor și discriminarea acestora, radiografiind dificultățile cu care se confruntă tinerele din comunitate: lipsa educației și un viitor incert, inegalitatea dintre sexe și persistența unor obiceiuri controversate, cum ar fi răpirea fetelor în vederea căsătoriei. Pentru a putea face față tuturor acestor probleme, tânăra Angela încearcă să reziste stoic, înarmându-se cu optimism și credință. ...

  • Anotimpul constructiilor la Tiebele - Un complex regal în schimbare

    Complexul regal Tiebele din Burkina Faso ofera o priveliste impresionanta. Constructiile, care sunt locuite de mai multe familii, au fost concepute initial ca fortificatii. Perfectiunea tehnica si valoarea lor estetica le înscriu printre marile realizari ale arhitecturii mondiale. În anotimpul secetos, localnicii repara cladirile vechi si construiesc case si hambare noi. Tehnicile de constructie sunt diverse. Filmul prezinta tehnicile folosite în complexul regal Tiebele, descrise si comentate chiar de catre constructori. Viata sociala a comunitatii se reflecta si ea în procesul de constructie. Filmul analizeaza si viitorul complexului de la Tiebele din perspectiva schimbarilor politice si economice din zona. ...

  • Anotimpul funeraliilor

    Travelogul şi cercetarea etnografică se înâlnesc într-o comedie cu fantome, despre un evreu canadian care rătăceşte printr-o cultură africană, unde „morţii nu sunt morţi”. Pornit într-o călătorie prin Camerun, unde au loc cele mai vesele ceremonii funerare, străinul se împrieteneşte cu călăuzele sale şi se simte din ce în ce mai bântuit de amintirea propriilor strămoşi. ...

  • Șantier în lucru-Orașele de după

    Documentarul oferă o viziune echilibrată asupra dezvoltării oraşelor româneşti după 1989. Pentru acest proiect în premieră, autorii au selectat trei orașe emblematice: Cluj-Napoca, Constanţa şi Iaşi. Sunt analizate mecanismele interne ale anarhiei din primii ani de democrație și efectele lor asupra echilibrului ecologic, social și urban. Viziunile urbanistice ale generației post-comuniste sunt prezente printr-o serie de interviuri cu actori-cheie care „fac oraşul”. ...

  • Anton Pann - Negutatorul de...Vorbe...

    Un film de epocă, reconstituind momentul de tranziţie între oralitate, folclorul urban de mahala şi apariţia literaturii culte de provenienţă folclorică. Tranziţia între periada veche şi cea modernă. Vechiul şi noul într-un singur personaj, parfum deosebit - cel al Bucureştilor de altădată. ...

  • Antreprenorul de pompe funebre

    Bata este un tânăr sârb care lucrează pentru compania de pompe funebre a socrului său. Afacerea e una prosperă, iar activitatea ei principală este să aducă acasă cetățenii sârbi care au decedat peste hotare sau să repatrieze trupurile turiștilor străini a căror vacanță în Serbia s-a încheiat într-un mod nefericit. De-a lungul filmului îl însoțim pe Bata în drumurile sale între Europa de Est și de Vest, transportând diverse cadavre și asistând la nenumărate drame de familie. ...

  • Anul Dragonului

    „Anul Dragonului” prezintă poveştile unor imigranţi chinezi din Bucureşti, rătăciţi în peisajul social şi economic din România actuală şi, în acelaşi timp, surprinde fragmente din realitatea românească văzute şi înţelese din perspectiva lor. Han Wenlong este un imigrant ilegal al cărui vis de a lucra pe un şantier din Europa de Est s-a sfârşit înainte de a începe. Shen Xiaoming este un om de afaceri chinez şi, în acelaşi timp, un cetăţean român care trăieşte suspendat între două lumi. Li Jianhua este un jurnalist care şi-a pus viaţa în pericol încercând să prezinte într-un un mod obiectiv viaţa unei comunităţi, la început de drum. ...

  • Anul viitor la Lerin

    În 1948, în timpul razboiului civil din Grecia, armata democrata pierdea teren. Salvarea lor era fuga din tara si, pentru mai multa siguranta, au luat cu ei copii. 28.000 de copii macedonieni de origine greaca si slava au fost smulsi de înga mamele lor, tîrîti peste granita si apoi împrastiati în orfelinate din Europa de Est. Mai tîrziu, doar cei de origine greaca s-au putut întoarce în patrie. Filmul se concentreaza asupra unei reuniuni din Skopje, care marcheaza a 50-a aniversare a Exodului. "Copiii" vorbesc despre sentimentul identitatii si despre dorinta lor de a-si revedea satele natale. Marturiile sunt întretaiate de materiale de arhiva din timpul razboiului civil, de fotografii de familie si imagini ale satelor unde casele au ramas uitate si goale. ...

  • Apa care ucide

    Nefropatia Endemica Balcanica este o boala care face in fiecare an sute de victime in Romania, cele mai multe dintre acestea aflandu-se in judetul Mehedinti. Nefropatia Endemica Balcanica (NEB) este o boala de rinichi fatala, ireversibila, limitata geografic la cateva regiuni rurale din Peninsula Balcanica. Primul sat din Romania in care a fost depistat NEB-ul este localitatea Erghevita din judetul Mehedinti. Se pare ca focare posibile s-ar afla situate in apropierea Municipiului Drobeta Turnu-Severin: la Erghevita, Izvorul Anestilor, Hinova, Bistrita si in apropierea oraselor Strehaia si Vanju Mare Cateva mii de persoane au murit de aceasta boala enigmatica, iar in momentul de fata specialistii apreciaza ca numai in Romania, in zona de sud-vest, aproximativ 20 de mii de persoane sunt in stadiul preclinic. ...

  • Apa miraculoasă

    Înainte de Revoluţia din Octombrie, pelerinajul la Korennaja Pustin a fost timp de secole unul din cele mai importante evenimente din viaţa Bisericii Ortodoxe ruse, la Kursk, la 5000 km depărtare de Moscova. În 1993: haosul şi anarhia, termeni folosiţi cu precădere de către străini pentru a descrie situaţia din Rusia, nu sunt cu siguranţă potriviţi pentru acest oraş de 600.000 locuitori. "Fraţii albi" recrutează în stradă noi adepţi pentru secta lor. Televiziunea difuzează filme americane cu Marilyn Monroe... şi peste 5000 oameni merg în urma sfintei icoane... care este din păcate o copie. Originalul se află la New York! Fiecăruia, apa miraculoasă ce i se cuvine! ...

  • Apa pârjolită

    Axolotl e o vietate fascinantă, cu o înfățișare grotescă, cu capacitatea de a se regenera și mai ales pentru faptul că e o creatură neotenică, adică stagnează în stadiul de larvă pe parcursul întregii vieți. Trăiește în lacurile din jurul metropolei Mexico City și are reputația de a fi nemuritoare. Filmul transformă creatura axolots, cunoscută și ca ''peștele mexican umblător'', într-o metaforă a orașului însuși, într-un demers eseistic despre supraviețuire și adaptare. ''Filmul începe cu o serie de impresii și citate despre Axolotl și, pe măsură ce se derulează, intră el însuși într-un proces de metamorfoză: locuri, oameni, protagoniști, atmosferă, totul se schimbă încetul cu încetul. Ca autor, sunt interesat de procesul prin care treci făcând un documentar, pentru că, la început, ceea ce va ieși în final e încă nedefinit și neprevăzut.'' (Alexander Hick) ...

  • Apa vie

    Prin povestea Hortensiei, filmul patrunde adânc în chestiunea relatiei dintre om si natura. Transhumanta simbolizeaza relatia simbiotica si istorica între om si animale, perturbata de "modernizarea" tehnologica prin constructia unui baraj hidrologic montan având consecinte, pe de o parte în ecologia vietii traditionale si provocând confuzii în viata oamenilor, pe de alta parte. Eroii sunt pastorii si turmele lor, iar filmul pune întrebari de mare actualitate, închinând, în acelasi timp, o oda naturii. ...

  • Apocalipsa dupa soferi

    Cinci soferi, cinci luni de zile petrecute de regizor pe scaunul din dreapta lor. Cinci povesti adevarate despre traficul apocaliptic din Bucuresti. Filmul nu vorbeste despre starea drumurilor, nici despre masini, ci despre circulatia din capitala României si mai ales despre urmarile violentei în trafic. Filmati întotdeauna în masina, la volan, cei cinci protagonisti ai documentarului - Valerica Damian, Pal Karoly, Gentimir Cristian, Mihai Vîrtopeanu, Gina Raso - vorbesc despre propriile drame si probleme. Un tata caruia i-a murit fiica într-un accident de maaina, un sofer paralizat de la mijloc în jos, un polisist care observa cum s-a modificat traficul în ultimii 20 de ani, un curier care conduce peste o suta de kilometri pe zi si o peruanca cu trei copii - acestia sunt observatorii haosului pe roti. ...

  • Apocalipsa după Cioran

    "Istoria universala nu e altceva decât o repetare de catastrofe în așteptarea unei catastrofe finale", spune Emil Cioran. Filmul prilejuiește o întâlnire cu filozoful, în mansarda sa de la Paris si în locurile sale preferate, dar si o întoarcere în "Paradisul pierdut", pe meleagurile sibiene ale copilăriei lui Cioran, unde el nu a mai revenit niciodată. Filmul ni-l arata pe Cioran omul, cu profunzimea sa dar si cu un simt al umorului debordant, puțin timp înainte ca filozoful sa plece dintre noi, în 1995. "Apocalipsa după Cioran" se bucura de comentariul lui Gabriel Liiceanu. ...

  • Apocalipsa după Cioran

    "Istoria universala nu e altceva decât o repetare de catastrofe în așteptarea unei catastrofe finale", spune Emil Cioran. Filmul prilejuiește o întâlnire cu filozoful, în mansarda sa de la Paris si în locurile sale preferate, dar si o întoarcere în "Paradisul pierdut", pe meleagurile sibiene ale copilăriei lui Cioran, unde el nu a mai revenit niciodată. Filmul ni-l arata pe Cioran omul, cu profunzimea sa dar si cu un simt al umorului debordant, puțin timp înainte ca filozoful sa plece dintre noi, în 1995. "Apocalipsa după Cioran" se bucura de comentariul lui Gabriel Liiceanu. ...

  • Apocalipsa primului război mondial: FRICA

    În timp ce rușii avansează pe teritoriul prusac, în vest ofensiva germană abia este oprită de francezi în bătălia de la Marna. Frontul occidental se stabilește și se întinde din Elveția până pe țărmul Mării Nordului. Mai spre sud, italienii și turcii intră și ei în conflict. Aliații britanici și francezi apelează atunci la imperiile lor: canadienii, australienii, neo-zeelandezii, senegalezii, marocanii, algerienii, anamiţii intră în război. Focul a cuprins deja tot mapamondul. Câmpurile de bătălie sunt un adevărat iad. ...

  • Apocalipsa primului război mondial: FURIA

    Mânia se întețește, foametea seceră populația, ceea ce duce la revolte. În Germania mișcările socialiste fac viitorul Reich-ului incert. Imperiul Austro-Ungar se clatină. Franz-Joseph a fost asasinat iar succesorul său, Charles, încearcă să poarte tratative de pace. Bătălia de la Chemin des Dames declanșează răscoale. Țarul abdică, iar soldații ruși se alătură revoluției. Cu toate acestea nemții comit o greșeală strategică care va schimba cursul evenimentelor: aceștia decid să atace toate navele din oceanul Atlantic, inclusiv pe cele Americane. Statele Unite se alătură aliaților, iar în iunie 1917, generalul Pershing debarcă în Franța cu primele trupe. La o lună după sosirea lor bătălia de la Passchendaele începe în Belgia. Nu doresc conducătorii oprirea acestui carnagiu fără sens? ...

  • Apocalipsa primului război mondial: INFERNUL

    Septembrie 1915. Milioane de bărbați sunt prinși în capcana unui război imens. De la tranșeele din Franța la munții Italiei sau Balcani până la Porțile Orientului, întreaga Europă arde. Cu arme noi și prin tehnici noi de apărare războiul se transformă într-unul industrial și chimic. Luptele ating un nivel de violență nemaiîntanlit până atunci. Artileria bombardează: atacurile se fac cu gaz, lansatoare de rachete, cu șrapnel, un amestec de praf de pușcă și de bile de plumb care sfărâmă fețe și trupuri. Asalturile sunt înfricoșătoare, chiar sinucigașe. Furtuni de oțel sparg timpanul și-i fac pe soldați să înnebunească. Rănile sunt groaznice, condițiile de viață și de igienă în zonele de luptă sunt dezastruoase, epidemiile fac ravagii... Este iadul pe pământ. ...

  • Apocalipsa primului război mondial: IZBĂVIRE

    Octombrie 1917: italienii sunt învinși într-o bătălie sângeroasă împotriva Austro-Ungariei și Germaniei. Lenin e în fruntea bolșevicilor și inițiază Revoluția din Octombrie. În martie 1918, noii lideri comuniști din Rusia semnează un tratat de pace cu Forțele Centrale la Brest-Litovsk. Germanii își vor trimite apoi trupele înspre Franța. Parizienii părăsesc capitala înspăimântați, însă întăririle americane sunt pe drum. În iulie 1918, 1.300.000 de americani se află pe teritoriul european. „Unchiul Sam” câștigă bătălie după bătălie și Franța este eliberată, în timp ce britanicii înving în est, recuperând teritoriul de la turcii care se predau. Pe 11 noiembrie 1918 luptele încetează. Cu toate acestea tratatul de pace încheiat la Versailles conține germenii celui de-al Doilea Război Mondial. ...

  • Apocalipsa primului război mondial: MÂNIA

    Războiul dintre anii 1914-1918 a fost un carnagiu enorm care a făcut aproape 10 milioane de victime în rândul soldaților, 9 milioane în rândul civililor și 21 de milioane de răniți. Care este originea acestei furii care va cuprinde lumea timp de patru ani? La câteva săptămâni după atentatul de la Sarajevo, Austro-Ungaria declară război Serbiei, făcând astfel jocul alianțelor între state. În august 1914, nemții sunt aproape de Paris. ...

  • Appunti su un Fatto di Cronaca

    Annarella Bracci, o fată de 12 ani, a fost violate și omorâtă în cartierul Primavalle din Rome, unul dintre nodurile cele mai importante de circulație ale Italiei, într-un moment de avânt al dezvoltării urbane și a drumurilor. ...

  • Aproape de cer

    'Dumitru Stanciu este unul din ultimii ciobani ai Europei. Asa cum au facut si strabunii lui pentru mii de ani, vara si iarna umbla cu turma de oi prin îndepartatele tinuturi ale Muntilor Carpati din Transilvania, aproape de cer... Povestiri înca vii si mituri fantastice, departe de lumea zilei de azi, narate cinematografic în decursul unui an. ...

  • Țara cea mică

    Încă de la începutul crizei din Grecia, tot mai mulţi tineri atenieni şomeri au luat decezia să se mute „la ţară”, în speranţa că viaţa lor se va schimba în bine. Printre aceştia se numără şi Theodoris, în vârstă de 35 de ani, care s-a stabilit în Ikaria, o insulă îndepărtată din Marea Egee. Aici el descoperă o economie locală funcţională, o mică societate cu o cultură unică a autonomiei şi cooperării în care oameni nu numai că au o viaţă mai bună, dar se bucură şi de o longevitate ieşită din comun, într-una dintre cele câteva „zone albastre” din lume. Filmul îşi propune să afle secretul ikarienilor, cu o viaţă radical diferită care ar putea fi relevantă pentru noi în aceste timpuri de prefaceri economice şi sociale. ...

  • Aracomorabienii

    Plan d"Aou e o suburbie a Marsiliei, bătută de vânturi şi înghesuită pe dealurile de deasupra Mediteranei. Edilii lucrează la un mare proiect de urbanism, care va schimba întregul cartier. Tinerii din suburbie, în majoritatea lor arabi şi comorieni, îşi joacă pe scenă viaţa de fiecare zi, cu temerile şi speranţele unui viitor incert. ...

  • ARIA

    Cu temperamentul ei artistic tumultuos si o sensibilitate scenica innascuta, completate organic de inteligenta si de o voce exceptionala, Maria Cebotari, cantareata de opera si actrita de film, a fost o prezenta artistica stralucitoare in Europa primei jumatati a secolului XX. Conceput ca un documentar si organizat muzical conform structurii unui spectacol de opera, filmul Aria s-a inscris surprinzator in parametrii unei naratiuni fictionale, provocand vibratii emotive si trairi estetice irepetabile, iar destinul artistic al Mariei Cebotari si-a gasit o expresie inedita intr-un spectacol cinematografic dramatic si purificator. ...

  • Armânii, de la faimoșii Manakia la Nu sunt faimos...

    Filmul invită la o călătorie întru explorarea lumii armânilor, pornind de la primele imagini filmate în Balcani, la început de secol 20 de către frații Yanaki și Milton Manakia și ajungând la primul film din istoria cinematografiei, vorbit în armână. Titlul respectivului film, ''Nu sunt faimos, dar sunt armân'', e definitoriu pentru acest popor mândru și misterios. În centrul docunentarului de față stă legătura, pe care spectaorul este îndemnat să o deslușească el însuși, între primele imagini filmate de frații Manakia după 1905 și filmul ''Nu sunt faimos, dar sunt armân'', realizat un secol și ceva mai târziu și care aduce în economia documentarului situația actuală a armânilor. Concluzia este că, indiferent de meleagurile unde trăiesc, armânii împărtășesc același nume și aceeași limbă, fiind parte a unuia și aceluiași popor. ...

  • Arta ca armă

    Arta devine o armă importantă pentru tinerii Egipteni care continuă revoluția pe străzile din Cairo. Aceștia aduc arta în stradă pentru a o transforma în imagini comemorative ale victimelor ciocnirilor violente dintre poliție și protestatari, realizează spectacole îndrăznețe sau compun o muzică ce contrazice valorile coercitive ale islamiștilor extremiști. Mai bine de o mie de artiști au murit de la începutul revoluției din Egipt iar alții sunt amenințați cu moartea de liderii islamiști. Cu toate acestea, rezistența prin cultură, prin artă este pentru mulți un mod de viață și o alternativă la sistemul politic și religios din Egipt. Un film curajos care te ține cu sufletul la gură. ...

  • Arta dictaturii - Dictatorii artei

    Autorul isi construieste documentarul cinematografic in jurul ideii despre arta din timpul dictatorilor si influenta pe care o exercita acestia in arta(arta plastica, cinematografie,literatura, arhitectura).In realizarea filmului regizorul foloseste comentariile unor cunoscute personalitati din domeniul culturii. ...

  • Asezare printre stele

    'Cineastul Leonard Retel Helmrich a urmarit o familie din mahalalele orasului Jakarta timp de 12 ani. La fel ca în multipremiatele sale filme precedente, THE EYE OF THE DAY si THE SHAPE OF THE MOON, acest film dezvaluie mecanismele dupa care se desfasoara viata în Indonezia. Apropierea sa de familia Sjamsuddin îi permite sa introduca spectatorul într-un microcosmos unde va cunoaste problemele cele mai mari cu care este confruntata Indonezia astazi: coruptie, conflicte religioase, jocuri de noroc, prapastia dintre generatii si diferentele enorme dintre bogati si saraci. ...

  • Asteptand femeile

    În izolatul sat spaniol Riofrio, barbatii sunt lipsiti de posibilitatea de a avea relatii cu sexul opus, deoarece de ani buni femeile sunt plecate în alte zari. Nemaisuportând situatia, satenii aranjeaza sosirea unui autobuz plin cu femei singure de la Madrid. Fiecare dintre ei viseaza sa se îndragosteasca si sa-si schimbe viata. Marea lor problema e ca nu stiu sa se poarte cu femeile, caci pâna acum au acum au avut de-a face doar cu mamele lor si cu câteva prostituate de pe autostrada. Asa se face ca lucrurile nu se desfasoara deloc asa cum planuisera ei. Un documentar amuzant si totodata înduiosator, despre dragoste si singuratate, relatiile dintre sexe, migrare si speranta care refuza sa moara. ...

  • Așteptare

    Pavilas Jurkstas, etnograf amator, aşteaptă tiua de mâine plin de speranţă că ea îi va aduce şi altceva decât o muncă de Sisif. ...

  • Atingerea pamântului

    Filmul analizează problema emigrării saşilor transilvăneni în Germania. Înainte de 1989, mulţi saşi din România şi-au depus actele pentru emigrare. Foarte puţini au primit aprobarea autorităţilor comuniste. Unii au reuşit să fugă peste graniţă. Alţii însă au fost nevoiţi să aştepte ani de-a rândul permisiunea de a-şi vizita rudele din Germania. După prăbuşirea sistemului comunist, graniţele s-au deschis în sfârşit şi majoritatea populaţiei săseşti a hotărât să părăsească România. Sate întregi au rămas părăsite. Configuraţia etnică a populaţiei s-a modificat complet în doar câţiva ani. Filmul urmăreşte viaţa puţinilor saşi rămaşi să locuiască în satul Hammersdorf, lângă Sibiu. ...

  • Aurora: Miracolul luminii

    Filmat în Yellowknife, Canada, documentarul oferă spectatorilor șansa unică de e trăi experiența aurorei boreale ca și când ar fi acolo, datorită muncii de pionierat a astrofotografului Kwon O. Chul. Filmul nu ilustrează tipicele imagini filmate cu tehnica time-lapse, ci utilizează filmări de înaltă rezolutie, emisferică, în timp real, cu cameră specială low-light, care surprinde detaliile subtile, culorile, dinamismul și frumusețea aurorei. În plus, pe tot parcursul filmului sunt prezente explicații științifice și grafică de înalt nivel estetic, referitoare la legenda aurorei boreale. ...

  • Australia

    Cum ajung sapte tineri, fosti copii ai strazii din România, sa vada Oceanul Pacific? La 1 decembrie 2008, o echipa nationala a României participa pentru prima data la campionatul mondial Homeless World Cup, din Melbourne, Australia. Filmul urmareste componentii echipei, de la formarea lotului pâna dupa încheierea campionatului. Tinerii sunt din Timisoara si Arad, copii fugiti de acasa care acum locuiesc în case parasite sau care au reusit, dupa trecerea prin orfelinate sau puscarii, sa se angajeze si sa locuiasca cu chirie. Dupa ce iau bataie de la multe echipe, tinerii români reusesc sa învinga SUA. Sunt fericiti. Pe toti îi bate gândul sa nu se mai întoarca „acasa”. Aici e cald si bine, oamenii sunt draguti. „În cazul în care ramân, v-am pupat pe toti!”, spune precaut unul dintre ei. Dar, dupa ce se fotografiaza pe plaja cu oceanul în spate si cu fete frumoase alaturi, cei sapte se întorc în România si-si continua vietile. ...

  • Autobiografia lui Nicolae Ceausescu

    "La urma urmei, dictatorul nu e decit un artist, care are posibilitatea sa-si puna integral in practica egoismul. E doar o chestiune de nivel estetic, daca el se numeste Baudelaire sau Bolintineanu, Ludovic al XVI-lea sau Nicolae Ceausescu." Andrei Ujica În timpul procesului sumar la care a fost supus împreuna cu sotia sa, Nicolae Ceausescu îsi trece în revista perioada din viata în care a fost la putere : 1965 - 1989. Asistam la un tablou de epoca, care aduce aminte prin amploare de frescele filmice americane, despre generatia Razboiului din Vietnam, de exemplu. ...

  • Avem acelasi sânge

    În Panchali, un mic sat de munte, legea care interzice discriminarea bazată pe sistemul castelor nu are prea mare efect, deşi actul e în vigoare în Nepal încă din 1990. Cei din casta superioară se numesc Thakuri. Ceilalţi, cărora li se spune Dalit, sunt împărţiţi în mai multe caste inferioare. Între cele două grupuri nu există niciun fel de contact, în afara unor munci pe care Dalit le fac pentru cei din casta superioară. Thakuri nu îi primesc în templele lor pe cei din castele inferioare şi îşi iau apă de la un izvor separat, pentru a evita cel mai mic contact fizic cu aceştia din urmă. Grupul Dalit mai trebuie să respecte şi alte legi nescrise, care reglementează relaţiile dintre diferitele caste inferioare. Cu casta superioară, lucrurile sunt simple, orice interacţiune fiind exclusă. Între castele de acelaşi nivel funcţionează un sistem complicat de reguli, prin care legăturile dintre oamenii aparţinînd unor caste inferioare diferite sunt în unele cazuri acceptate, iar în altele interzise. Prin intermediul filmului, cei din castele Dalit vorbesc despre sistemul castelor, încercând să explice şi să-şi explice originea sa şi făcând consideraţii asupra gradului său de corectitudine. Deşi se află în declin în restul ţării, sistemul împărţirii pe caste va mai rezista după toate probabilităţiile în regiuni rurale conservatoare precum satul Pachnali. ...

  • Azi eram frumoasă jună

    În satul Clejani, la 50 de kilometri lânga Bucuresti, familiile de romi nu duc grija de a-si învata copiii vreo meserie: cei mici învata singuri sa cânte, unii de la altii, astfel ca marea majoritatea a populatiei este alcatuita din muzicieni, de multe generatii încoace. Documentarul ne poarta prin aceasta lume a ritmurilor si-a obiceiurilor, de la botez la înmormântare, de la petrecerea din batatura la studioul de înregistrari modern, de la „publicul" alcatuit din rubedenii, la cel care înconjoara scena. O calatorie dinspre radacinile muzicii tiganesti înspre zilele noastre, când taraful învata sa cânte cu computerul în fata compozitii de Bartók Béla, o calatorie în care personajele nu vorbesc, ci îsi cânta bucuriile si necazurile vietii de zi cu zi, crezând în superstitii si în destin. ...

  • Azi eram frumoasă jună

    În satul Clejani, la 50 de kilometri lânga Bucuresti, familiile de romi nu duc grija de a-si învata copiii vreo meserie: cei mici învata singuri sa cânte, unii de la altii, astfel ca marea majoritatea a populatiei este alcatuita din muzicieni, de multe generatii încoace. Documentarul ne poarta prin aceasta lume a ritmurilor si-a obiceiurilor, de la botez la înmormântare, de la petrecerea din batatura la studioul de înregistrari modern, de la „publicul" alcatuit din rubedenii, la cel care înconjoara scena. O calatorie dinspre radacinile muzicii tiganesti înspre zilele noastre, când taraful învata sa cânte cu computerul în fata compozitii de Bartók Béla, o calatorie în care personajele nu vorbesc, ci îsi cânta bucuriile si necazurile vietii de zi cu zi, crezând în superstitii si în destin. ...

  • Azi manânc ciocolata alba

    Documentarul prezinta eforturile dramatice ale celor care au încercat sa treaca fraudulos frontiera pentru a scapa de un regim opresiv, care, mai presus de toate, le rapise cel mai important lucru pentru o fiinta umana, adica libertatea. Documentarul reconstituie prin marturii terifiante sase povesti ale câtorva dintre miile de români care, în plin regim comunist, au decis sa-si riste viata si sa fuga din tara, în speranta unei vieti mai bune, într-o lume civilizata. ...